Laatste verslag reis Mpigi - Reisverslag uit Mpigi, Oeganda van Mpigi2019 - WaarBenJij.nu Laatste verslag reis Mpigi - Reisverslag uit Mpigi, Oeganda van Mpigi2019 - WaarBenJij.nu

Laatste verslag reis Mpigi

Door: Henk en Wilma van der Leeuw

28 Augustus 2019 | Oeganda, Mpigi

Laatste dagen en weer veilig thuis.

Zoals in het verslag van Janneke en Gerco was te lezen ging iedereen vroeg op bed, maar wel met de gedachte dat er morgen toch een beetje uitgeslapen kon worden omdat de taxibus ons pas rond 11.00 uur zou ophalen. Maar van uitslapen kwam niet veel, want we maken Afrika nu op een andere manier mee. Waren alle dagen die we tot nu toe in Mpigi waren zonovergoten, deze morgen werden we gewekt door flinke regen en onweersbuien waarbij flinke klappen te horen waren. Om 08:30 uur toch maar met z'n allen eten en nog even de koffers controleren en daarna..... wachten.
Om 12:10 kwam dan eindelijk te bus en na uitgebreid afscheid te hebben genomen van alle medewerkers en studenten die aanwezig waren vertrokken we naar de evenaar om daar foto's te maken en souvenirs te kopen. Natuurlijk moesten we met de groep ook nog even op de foto bij het monument, wat precies op de evenaar staat en na een uurtje alle winkeltjes afgelopen te zijn, moesten we terug in de bus en reden we naar Kampala. Maar voordat we daar heen gingen eerst nog even naar het huis van Martin (die de safari voor ons regelde) om hem mee te nemen naar de hoofdstad. We kregen van hem uitleg over de geschiedenis van klans en de familiebanden van hem en Philomena. Aangekomen in Kampala reden we dwars de verkeerschaos door naar een restaurant waar we voor het eerst weer een “westerse” maaltijd konden eten. Er werden veel Burgers, pizza's, en spaghetti bestelt. Wat kan dat lekker zijn!! De sfeer zat er goed in en na het bezoek aan het restaurant toch nog even naar een plaatselijke markt voor de allerlaatste souvenirs. Toen was het toch wel tijd om naar het guesthouse te gaan om nog even op te frissen en te slapen. De reis duurde natuurlijk weer erg lang en diep in de avond (het was alweer bijna 21:00 uur) kwamen we aan bij guesthouse De Gorilla.
Om 00:15 moest iedereen zich weer melden bij de bus, dus van slapen kwam niet veel. De kamers waren volgens de meesten prima, maar Wilma en ondergetekende hadden een kamer met de meterkast in de douche, waardoor er tijdens het douchen ineens geen licht meer in de douche was. (bleken de stoppen gesprongen). Over veiligheid gesproken. Om 00:45 dan ook eindelijk vertrokken naar Kampala Airport voor de terugreis naar Nederland via Turkije.
Tja, wat moet je over de vliegreis vertellen?? Inchecken, door douane: wachten en vliegen.
Aangekomen in Istanbul door controle wachten en vliegen. En dan eindelijk om 17:35 uur kwamen we aan op Schiphol. Hier wachten, door douane, wachten op koffers en dan eindelijk door de schuifdeuren waar een grote groep ouders en andere familieleden inclusief spandoek, dan eindelijk hun kinderen en ouders in de armen konden sluiten. Na een vermoeiende reis en een werkvakantie was het eindelijk tijd om naar huis te gaan.

Terugkijkend op de afgelopen 17 dagen kunnen we dankbaar zijn dat we veel hebben mogen betekenen voor het project en ook voor de plaatselijke bevolking. We zijn teruggekomen met heel veel indrukken en mogen terugkijken op een geweldige reis waarbij iedereen gezond is teruggekomen.

We willen iedereen bedanken die ons gevolgd heeft via deze site en we vonden het prachtig om de berichtjes te lezen.

Namens Team Trinitas Oeganda: BEDANKT

Henk en Wilma van der Leeuw

• 29 Augustus 2019 - 08:36

Lidy:

Blij dat jullie heelhuids weer terug zijn, blij met alle mooie belevenissen die we te horen krijgen en blij met jullie goede zorgen voor onze jeugd! Het is niet niks om zoiets met andermans kinderen te ondernemen! Dank jullie wel!

• 29 Augustus 2019 - 14:02

Tineke:

Dit laatste verslag eigenlijk niet verwacht, maar wat leuk weer om te lezen!
    Friso moet nog even acclimatiseren , maar heeft het heel mooi gevonden. ‘s avonds heeft hij al veel verteld. De rest van de verhalen komen nog denk ik, want we zitten allen weer in het werk/school ritme.